Każda strona internetowa powinna mieć charakter edukacyjny, a nie tylko promocyjny. Wiele firm i osób zniechęca myśl o prowadzeniu bloga, ponieważ martwią się, ile czasu będą musieli na to poświęcić, a efekt będzie niewielki.
Blog to prosty sposób do gromadzenia treści edukacyjnych i najlepsze narzędzie do przekazywania contentu dla Twoich odwiedzających.
Jeśli aktualnie myślisz o rozwoju swojego biznesu i nie wiesz, od czego zacząć w swoim planie marketingowym, zacznij od prowadzenia bloga.
Większość osób, które odwiedzają Twoją stronę internetową, nie jest gotowa do natychmiastowej konwersji i zakupu Twojego produktu czy usługi. Twoi potencjalni klienci, podczas pierwszej wizyty na stronie zazwyczaj znajdują się na bardzo wczesnych etapach cyklu sprzedaży i koncentrują się na poszukiwaniach możliwych rozwiązań, czasem nawet nie będąc świadomym istnienia takiego. Blog zamienia Twoją stronę w miejsce, gdzie można znaleźć wartościową wiedzę, która dodatkowo pomaga przesunąć klienta troszkę bliżej w stronę konwersji poprzez lepsze zapoznanie się z Twoją marką i jej atutami.
Kluczowymi elementami w procesie sprzedaży jest zaufanie i wiarygodność. Bieżące publikowanie informacji o aktualnych trendach w branży, odpowiedzi na typowe pytania są jednym z najlepszych sposobów prezentowania firmy jako wiarygodnego i prawdziwego eksperta
W tych niepewnych czasach, marki i firmy, które łączą się ze swoimi klientami w wartościowy i powtarzalny sposób, budują pozytywny wizerunek firmy, a także lojalność wobec marki.
Aktywnie prowadzony blog na Twojej stronie, może również prezentować wiarygodność marki Twoich partnerów i innych podmiotów w branży. Jedną z najlepszych strategii marketingowych jest publikowanie gościnnych postów we współpracy z innymi ekspertami z sektora lub takich, którzy dadzą wartość Twoim odbiorcom. Takie działania pozwalają Ci na szybkie budowanie społeczności wokół Twojej marki, bo wykorzystujesz już te istniejące wokół zaproszonego eksperta.
W trakcie, kiedy będziesz chciał rozwijać kilka kanałów marketingowych, pamiętaj, że blogowanie jest jedną z najlepszych długoterminowych strategii. Nie od dzisiaj mówi się, że Content is King. Jeżeli jesteś w trakcie kalkulowania swojego budżetu marketingowego, koniecznie rozważ wydatki na prowadzenie bloga, ponieważ jest to stosunkowo tania inwestycja, a treści pochodzące z Twojego bloga są kołem napędowym dla każdego innego rodzaju marketingu.
Treści z bloga, które raz stworzysz, mogą (a wręcz powinny) być wykorzystywane, w płatnych kampaniach reklamowych, marketingu e-mailowym oraz mediach społecznościowych. Regularnie tworzony blog stanie się też, solidną podstawą do jakichkolwiek działań pozycjonujących w wyszukiwarce (SEO).
Z powodu COVID-19, sprzedaż offline’owa i B2B, zaczyna przenosić się na platformy internetowe. Treści umieszczone na blogu zapewniają świetne źródło informacji dla Twojego zespołu sprzedaży.
W trakcie procesu sprzedaży możesz nie chcieć, poświęcać dużo czasu na wyjaśnianiu potencjalnemu klientowi każdego terminu branżowego. Jeśli potencjalny klient ma pytania dotyczące konkretnego aspektu Twojej usługi, możesz udostępnić mu na ten temat konstruktywny wpis na Twoim blogu. Takie podejście przedstawia również Twoją firmę jako autorytet w swojej dziedzinie.
Pamiętaj tylko, aby Twój wpis był naprawdę bardzo dobry 🙂
Ludzie nieustannie poszukują informacji w internecie. Najczęściej rozpoczynają wyszukiwania od długich słów kluczowych. Posty na blogach zazwyczaj zajmują pierwsze miejsca w wyszukiwarkach dla tych sformułowań.
Publikowane posty na blogu, zwłaszcza te, które zawierają dużo treści (każdego rodzaju, a więc tekst, zdjęcia, tabele, video), dają Twojej stronie większe i lepsze możliwości przy pozycjonowaniu według różnych słów kluczowych, co z kolei wpływa bardzo pozytywnie na zwiększenie ruchu na Twojej witrynie.
Wiarygodność i autorytet domeny jest również bardzo ważnym czynnikiem dla SEO. Publikowanie większej ilości treści za pomocą postów o danym zagadnieniu, zwiększy autorytet Twojej witryny w algorytmach wyszukiwarek, przez co z czasem będzie się ona pięła do góry w wynikach wyszukiwania
W ciągu ostatnich kilku miesięcy z powodu aktualnej sytuacji epidemiologicznej, ludzie większą część czasu spędzają w internecie oraz na platformach społecznościowych.
Jeżeli Twoja firma, nie jest aktywna w mediach społecznościowych, jest to najlepszy czas na zmianę. Prowadzenie bloga może być doskonałym źródłem treści do udostępniania na Facebooku czy Instagramie.
Każdy utworzony post na blogu, można zmodyfikować na potrzeby mediów społecznościowych i udostępniać go na platformach Twojej firmy. Ważne, aby dobrze dopasować rodzaj treści i sam ton contentu do konkretnej platformy, to co przystoi na TikTok’u, nie koniecznie przejdzie na LinkedIn’ine 🙂
Praktycznie każda platforma społecznościowa obsługuje wideo, rozważ więc tworzenie treści w takim formacie. Video ma jedną niezaprzeczalną zaletę nad innymi formami (może z wyjątkiem audio), a jest nią bardzo niski wysiłek potrzebny do „skonsumowania” treści.
Budowanie linków jest ważne dla autorytetu domeny i optymalizacji pod wyszukiwarki. Nawet jeśli nie jesteś obecnie związany z firmą SEO, nadal możesz skupić się na budowaniu linków poprzez blogowanie. Pamiętaj, im lepsza i bardziej wartościowa treść, tym większa szansa, że ktoś podlinkuje do Twojego posta.
Autorytet Twojej strony rośnie, między innymi, wraz z otrzymywaniem większej ilości linków z innych wysokiej jakości stron, a firmy, które blogują, otrzymują o 97% więcej linków do swoich stron.
Publikowanie interesujących treści na blogu może w naturalny sposób pomóc w przyciąganiu linków z innych stron. Jeśli jeszcze nie optymalizujesz strony pod wyszukiwarki, a korzystasz z WordPressa, bardzo polecamy takie wtyczki jak Yoast czy All-in-one SEO. Są to świetne narzędzia do podstawowej optymalizacji wpisów na blogu. Mogą też pokierować Cię w tworzeniu wewnętrznej struktury linków pomiędzy różnymi postami blogowymi.
E-mail marketing to świetny sposób, aby być na bieżąco z obecnymi i potencjalnymi klientami. Większość newsletterów ma charakter edukacyjny, a nie koncentrują się na promocjach i kampaniach sprzedażowych.
Swoje ostatnie posty z bloga, możesz wykorzystać jako zawartość każdego newslettera. Dobrą praktyką jest dostarczenie do Twoich odbiorców krótkiego fragmentu wpisu na blogu, a następnie dodanie linka do pełnego posta na Twojej stronie. Pamiętaj o zasadzie 80:20, czyli 80% edukacji 20% sprzedaży
Aktualnie wiele firm przestawia się, na stałe lub tymczasowo, na pracę zdalną. Proces rekrutacji, szkoleń i onboardingu dla nowych pracowników również zmienia swoją formę i przenosi się na formaty cyfrowe.
Edukacja pracowników na odległość wymaga wielu przygotowań, treści szkoleniowych lub nawet książek. Prowadzenie bloga w tematyce trendów i tematów branżowych dostarcza również świetnych treści dla Twoich aktualnych jak i przyszłych pracowników.
Blog może służyć jako wewnętrzna baza wiedzy dla nowych pracowników. Dobry przykład to ogólnodostępna baza wiedzy na temat pracy zdalnej w firmie Zapier, stanowiąca jednocześnie gigantyczne zaplecze postów https://zapier.com/learn/remote-work/
W aktualnych czasach panuje duża niepewność w biznesie. Pomimo to od ponad 20 lat podstawą internetu jest blogowanie, lub po prostu dostarczanie wartościowej treści dla odbiorców. Czy Wy też prowadziliście swoje pierwsze blogi kiedy na początku zaczęły zyskiwać na popularności?
Podczas gdy prawie wszystko inne zmieniło się w budowaniu strategii marketingowych, czy modelach projektowania stron internetowych, prowadzenie bloga (lub jak jest to teraz nazywane „content marketing”) nadal przynosi rezultaty.
W badaniu z 2018 r., 55% marketerów twierdzi, że blogowanie jest ich najwyższym priorytetem, w marketingu w nadchodzącym roku.
Minęło tyle lat, a blogowanie nadal nie wyszło z mody i nic nie wskazuje na to, aby miało się to wkrótce zmienić. Marketing treści nadal jest skuteczną strategią, a blog odgrywa ważną rolę we wszelkich kampaniach content marketingowych.
Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, zacznij od bloga!
MD Media Dawid Pasieka
ul. Ślężna 11/9
53-301 Wrocław
NIP:1990056335
REGON: 160238097