100 Euro w LinkedIn Ads -
gdzie złożyć wniosek i jak odebrać fundusze

   Reklamy na platformie LinkedIn mogą pomóc Twojej firmie dotrzeć do profesjonalnej publiczności, która ma ponad dwukrotnie większą siłę nabywczą niż przeciętny użytkownik internetu.

   Choć sam system reklamowy nie jest tak rozwinięty jak np. Facebook’a, to ma on wiele wyróżniających zalet, których próżno szukać u konkurencji. Do najważniejszych wyróżników możemy zaliczyć, możliwość kierowania reklamy do pracowników konkretnych firm, branż, zawodów, poziomów zarządzania, ale również pracowników firm odpowiedniej wielkości lub z odpowiednimi znajomymi. Możemy tak jak w innych systemach, realizować kampanie z konkretnymi celami reklamowymi, takich jak świadomość marki lub zaangażowanie pod naszymi publikacjami. Jednak główny cel, jaki jest realizowany przez sprawnych marketerów to generowanie leadów w segmencie B2B.

 Jeżeli jeszcze, nie testowałeś reklam na LinkedIn’ie, możesz to teraz zrobić z wykorzystaniem kuponu na 100 USD lub EURO. Przed wysłaniem wniosku o uzyskanie kuponu dobrze mieć już gotową stronę firmy.

Kupon który można pozyskać z linku poniżej, jest owocem współpracy Amy Porterfield z LinkedIn’em i był promowany w jej świetnym podcaście (Online Marketing Made Easy), który gorąco polecam.

Instrukcja poniżej nie tylko prowadzi Cię krok po kroku jak uzyskać i wprowadzić kupon, ale przedstawia też rozwiązania najczęściej spotykanych problemów z użyciem kodu, tak abyś na 100% go uzyskał.

 

Krok 1 – wejdź na stronę https://linkedin.com/amy i podaj swojego e-maila, który jest przypisany do konta LinkedIn

Krok 2 – poczekaj, aż Twoja prośba zostanie rozpatrzona (zazwyczaj trwa to od 1 do 5 dni). Jeśli żadna wiadomość nie przyjdzie, sprawdź folder SPAM. Każdy kupon można wykorzystać tylko raz i każdy z nich ma określoną datę po której wygasa (zazwyczaj 2 – 3 tygodnie).

Możesz spodziewać się takiej wiadomości:

Jeśli masz już założoną stronę firmy na LinkedIn’ie, po kliknięciu w „Claim your credits” zostaniesz przeniesiony do menedżera kampanii. Jeśli nie masz strony to jej założenie jest banalnie proste, zupełnie jak Fanpage na Facebook’u, nie musisz faktycznie posiadać firmy, ani nie jest to w żaden sposób weryfikowane

Do menedżera kampanii możesz też dostać się przez kliknięcie „Sponsoruj aktualizację” w narzędziach administratora, na stronie Twojej  firmy.

Krok 3 – Kupon, który został Ci przesłany, przeznaczony jest do użycia w nowych kontach reklamowych. Aby założyć nowe konto w menedżerze reklam, klikamy w przycisk „Utwórz konto” i w następnym okienku uzupełniamy wszystkie pola. Weź pod uwagę, że ze względu na aktualne różnice kursowe (przynajmniej na moment pisania tego posta), bardziej opłaca się wybór EURO jako waluty rozliczeniowej konta, ponieważ na Twoje konto reklamowe zostanie przelane 100 dolarów lub 100 euro w zależności od Twojego wyboru na tym etapie.

Krok 4 – Kiedy już utworzymy nasze konto reklamowe, czas dodać opcję płatności i wykorzystać kupon. Bez obaw, nie zostaniecie w tym momencie obciążeni żadnymi kosztami, ale dodanie danych karty kredytowej / debetowej jest niezbędne. 

Na stronie menedżera reklam, wybieramy nowo założone konto reklamowe i w prawym górnym rogu klikamy w ikonę ustawień konta i z listy rozwijanej wybieramy „Centrum rozliczenia”.

Następnie klikamy „dodaj kartę kredytową” i wypełniamy wszystkie niezbędne pola. Poniżej formularza z danymi karty, mamy pole do wpisania kodu kuponu, gdzie po umieszczeniu klikamy w przycisk „Aplikuj”.

 Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i kupon zostanie zaakceptowany, gratulacje! Na Twoim koncie reklamowym powinny pojawić się fundusze. Można to sprawdzić w „Centrum Rozliczenia” w sekcji „Kupony / kredyty”.

Uwaga!

Czasem zdarza się, że po dodaniu kodu i kliknięciu „Aplikuj” dostaniecie informację o błędnym kodzie, lub utracie jego ważności. Przede wszystkim zróbcie zrzut ekranu tego błędu, może się on potem przydać. Następnie polecam sprawdzić, czy faktycznie treść kodu jest poprawna i nie upłynął jeszcze czas jego użycia (ta informacja będzie w wiadomości mailowej z kodem). Jeśli jesteście pewni, że wszystko się zgadza, a mimo to dostajecie informację o błędzie, czytajcie dalej (krok 5)

Krok 5 – W przypadku wyświetlenia błędu związanego z kodem rabatowym, należy w pierwszej kolejności (już po przypisaniu karty kredytowej do konta), wrócić do Centrum rozliczenia i kliknąć przycisk „Wykorzystaj Kupony”. W większość przypadków, ta metoda zadziała, natomiast jeżeli nadal otrzymujesz komunikat o błędzie nie pozostaje nic innego jak zrobić zgłoszenie do supportu LinkedIn’a czym zajmiemy się w kolejnym punkcie. Należy zaznaczyć, że pomoc techniczna kontaktuje się w języku angielskim (dam Ci wiadomość do skopiowania) i w 100% przypadków rozwiązała problem z kuponem dla naszych klientów.

Krok 6 – Kontakt z pomocą techniczną. 

W celu zgłoszenia problemu do pomocy technicznej musimy przejść pod adres internetowy: https://www.linkedin.com/help/lms/ask , następnie wpisać w polu tekstowym „kupon”, wcisnąć enter, a następnie kliknąć przycisk „Utwórz zgłoszenie”.

Krok 7 – Wypełnij zgłoszenie zaznaczając opcje, wyróżnione poniżej czerwono strzałką oraz wpisując poprawne dane zaznaczone czerwoną czcionką.

Aby skopiować adres URL konta usług reklamy LinkedIn Ads:

  1. Zaloguj się do Menedżera kampanii.
  2. Kliknij właściwą nazwę konta.
  3. Na stronie konta zaznacz i skopiuj adres URL strony widoczny w pasku przeglądarki.

Aby skopiować adres URL strony, na której występuje problem:

  1. Zaloguj się do Menedżera kampanii.
  2. Kliknij właściwą nazwę konta.
  3. Wejdź do Centrum Rozliczenia i kliknij w „Kredyty / Kupony” na środku
  4. Skopiuj adres URL strony widoczny w pasku przeglądarki.

W temacie zgłoszenia wpisz: „Coupon code error” 

W treści zgłoszenie wpisz: „Hello, I have received from Linkedin a promo code for 100$ for ad account. I got it by email, but I’m unable to use it. It’s a brand-new ad account, but when I was connecting my credit card, it declined saying it is unable to use the code and that code has expired, but it’s not true. Can you help me? :)”

W załączniku dobrze dodać wcześniej zrobione zrzuty ekranu z błędami. Czasem pomoc techniczna prosi o przekazanie lub o przesłanie zrzutu ekranu maila z kuponem. Najczęściej temat kończy się po prostu na ręcznym dodaniu funduszy przez pracownika LinkedIna do Waszego konta reklamowego.

 

To by było na tyle, jeśli nadal macie z czymś problem, lub nie udało się rozwiązać kwestii błędów przy wpisywaniu kodu, dajcie znać, ( dawid@digitalacademly.pl ) spróbujemy Wam pomóc 🙂